Gold

آخرین مطالب

۱۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خرید تلفن voip

خرید تلفن voip

 

 تلفن voip:

تلفن voip یکی از تجهیزات بسیار کاربردی برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری در بستر اینترنت می باشد که از نظر قابلیت های پیاده سازی شده در آنها تنوع زیادی وجود دارد. این تجهیزات که توسط برندهای مختلفی ارائه میشوند، شرایطی را فراهم می کنند تا سیگنال های آنالوگ صوت و تصویر به دیجیتال تبدیل شده و بین شبکه های مختلف انتقال پیدا کنند. آی تی شبکه؛ ارائه دهنده تجهیزات سخت افزاری شبکه در ادامه تمام آنچه لازم است درباره تلفن های voip، قیمت و موارد مهم در خرید آنها و همچنین محدودیت های موجود در این شیوه برقراری ارتباط را شرح خواهد داد.

 

تلفن voip چیست؟

برقراری ارتباط های صوتی و تصویری در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی داشته و می توان گفت بخش جدایی ناپذیر از زندگی شده اند. با توسعه اینترنت و دسترسی آسان به آن از نقاط مختلف دنیا، به مرور باعث شده تا نحوه برقراری ارتباطات با تغییراتی مواجه شوند. یکی از تغییرات بسیار کاربردی در این حوزه، انتقال صوت و تصویر بر بستر اینترنت یا ip می باشد که اصطلاحا به آن voip گفته میشود.

تلفن voip نوع خاصی از دستگاه های نلفن می باشند که برخلاف تلفن های سنتی به خطوط مخابرات متصل نمی شوند. این دستگاه ها در شبکه کامپیوتری قرار گرفته و تمام جا به جایی سیگنال های دیجیتالی صوت و تصویر را با استفاده از اینترنت انجام می دهند. این تلفن ها از نظر قابلیت ها و همچنین برند تولید کننده دارای تنوع بالایی بوده و متناسب با نوع شبکه و تعداد دستگاه های موجود در آن می توان گزینه های مناسب را خریداری نمود.

یکی از مهم ترین ویژگی های این تلفن ها، عدم نیاز به کابل کشی های مجزا و متعدد بین کامپیوتر و لپ تاپ و سایر تجهیزات و پریز تلفن می باشد. به همین دلیل از نظر اقتصادی تا حد زیادی می تواند موثر واقع شود. علاوه براین، تنها یک خط تلفن pstn برای برقراری ارتباط با اینترنت در شبکه لازم می باشد که این کساله نیز می تواند بر کاهش هزینه ها تاثیر چشمگیری داشته باشد. 

 

 

خرید تلفن voip

 

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

سوئیچ سیسکو

سوئیچ سیسکو

 

سوئیچ سیسکو :

شرکت آمریکایی سیسکو سیستمز ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه و مخابرات در دنیا است . این شرکت دارای محصولات فراوانی در زمینه شبکه های کامپیوتری می باشد . یکی از خوشنام ترین این محصولات ، سوئیچ سیسکو می باشد . 

 

وظایف سوئیچ ها معماری سیسکو  :

 سوئیچ لایه core : 

اصلی ترین سوئیچ شبکه ما سوئیچ کور می باشد که وظیفه آن ایجاد ارتباط بسیار پر سرعت بین بلاک های مختلف شبکه در لایه Distribution و سوئیچینگ با پهنای باند بالا و سریع ست . در این لایه باید قدرتمند ترین و به روز ترین سوئیچ در بین سوئیچ های ما قرار گیرد . در حال حاضر برای این لایه می تواندی از سوئیچ های سری 3750 ، 3850 ، 6500  استفاده کرد .

 

سوئیچ لایه Distribution :

این لایه در بین لایه های core و access قرار گرفته و به طور خلاصه وظایف ذیل را می توان برای آن در نظر گرفت :

      •  تجمیع لینک ها ارتباطی مربوط به LAN و WAN
      • فیلترینگ و ACL
      •  مسیریابی
      •  جایگزینی و تقسیم بار (Redundancy and load balancing)
      •  خلاصه سازی روت ها (Route Summarization)
      • کنترل Broadcast Domain با استفاده از روتر یا سوئیچ Multilayer

بهترین انتخاب سوئیچ برای این لایه می تواند خانواده سوئیچ های : 3560 ،3650 ،3750  و یا از سری های اسمال بیزینس سیسکو همانند سری های sg300 و یا sg350 می باشند .

 

 

قیمت سوئیچ سیکو:

در حالت کلی در مقایسه با تجهیزات ارائه شده توسط سایر برندها، محصولات سیسکو از قیمت بیشتری برخوردار می باشند. قیمت این سوئیچ ها با توجه به مدل و سری و نوع و تعداد پورت ها متغیر بوده و به دلیل وارداتی بودن تحت تاثیر نرخ ارز قرار میگیرند. برای استعلام قیمت سوئیچ سیکو می توانید با کارشناسان فروش آی تی شبکه تماس بگیرید.

 

 

سوئیچ سیسکو

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

سانترال تحت شبکه

سانترال تحت شبکه

سانترال تحت شبکه:

سانترال تحت شبکه یا IP PBX یکی از اصلی ترین تجهیزات سخت افزاری در ادارات و محیط های کاری می باشد که دارای چند شعبه بوده و با تعداد خطوط تلفن محدود، ارتباطات چندگانه برقرار میشود.

به عبارت دیگر، با این تجهیزات می توان یک خط تلفن مخابراتی را به چند خط داخلی تبدیل نمود. آی تی شبکه؛ ارائه دهنده تجهیزات شبکه در ادامه به معرفی IP PBX یا سانترال IP پرداخته و تفاوت های آنها با VOIP و موارد مهم در خرید و تعیین قیمت آنها را بررسی خواهد نمود.

سانترال تحت شبکه چیست؟

سانترال تلفن یا مرکز تلفن یکی از بخش های بسیار مهم در سیستم های مخابراتی قدیمی بود که وظیفه آن به اشتراک گذاری خطوط تلفن مخابراتی می باشد.

در دنیای امروز و با توسعه کسب و کارها، نیاز به برقراری ارتباط بین کارکنان یک سازمان در داخل و بین شعب مختلف و همچنین اتصال تماس تلفنی با سایر افراد و مشتریان کاملا ضروری می باشد. سانترال تحت شبکه (private branch exchange) یا تبادل شعبه خصوصی به تجهیزاتی گفته میشود که چند اقدام مهم را انجام میدهد که عبارتند از:

  • تبدیل یک یا چند خط تلفن مخابراتی به تعداد زیادی از خطوط داخلی
  • برقرار ساختن امکان تماس بین کارکنان در داخل سازمان بر بستر اینترنت
  • برقرار ساختن امکان تماس تلفنی بین کارکنان سازمان بین چند شعبه مختلف بر بستر IP

نکته بسیار مهم اینکه، در تمام این قابلیت ها ارتباطات با شبکه IP یا اینترنت انجام شده و کارکنان سازمان تنها با دسترسی به اینترنت و بدون محدودیت در مکان می توانند به تلفن های داخلی دسترسی داشته باشند. به دلیل عدم نیاز به خطوط تلفنی مخابراتی،  استفاده از سانترال تحت شبکه از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می باشد.

 

 

 

 

 

 

سانترال تحت شبکه

 

 

 

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

قیمت کابل شبکه

قیمت کابل شبکه

قیمت کابل شبکه متری

قیمت کابل شبکه متری و با توجه به نوع آن و همچنین برند تولید کننده تعیین می گردد. در حالت کلی در محاسبه نرخ این کابل ها فاکتورهای بسیار زیادی نقش داشته و بدون شک هر چه متراژ آنها بیشتر، در نهایت قیمت نیز افزایش پیدا می کند. به طوریکه با مقایسه نرخ ها متوجه میشویم که قیمت کابل شبکه 30 متری با 15 متری و 12 متری و غیره متفاوت است. آی تی شبکه؛ ارائه دهنده تجهیزات شبکه در ادامه به معرفی مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت هر متر کابل نقش دارد اشاره خواهد داشت.

 

قیمت کابل شبکه متری

قیمت کابل شبکه متری و با توجه به نوع آن و همچنین برند تولید کننده تعیین می گردد. در حالت کلی در محاسبه نرخ این کابل ها فاکتورهای بسیار زیادی نقش داشته و بدون شک هر چه متراژ آنها بیشتر، در نهایت قیمت نیز افزایش پیدا می کند. به طوریکه با مقایسه نرخ ها متوجه میشویم که قیمت کابل شبکه 30 متری با 15 متری و 12 متری و غیره متفاوت است. آی تی شبکه؛ ارائه دهنده تجهیزات شبکه در ادامه به معرفی مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت هر متر کابل نقش دارد اشاره خواهد داشت.

 

قیمت کابل شبکه متری LAN

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که باعث میشود به عنوان مثال قیمت کابل شبکه 10 متری با 20 و 5 متری متفاوت باشد، تفاوت های موجود در نوع آنها است. کابل های مورد نیاز برای شبکه دارای تنوع بالایی هستند و با توجه به شبکه می توان گزینه های مورد نظر را انتخاب کرد. از رایج ترین انواع این کابل ها می توان به cat5، cat6 و cat7 اشاره نمود که از نظر ساختار داخلی و نوع سیم های به هم تابیده و روکش و غیره با هم فرق دارند.

برای درک بهتر است مساله با مثال پیش میرویم. با مقایسه نرخ ها متوجه میشوید که قیمت دو کابل شبکه 20 متری با هم متفاوت هستند. دلیل این تفاوت می تواند این باشد که شاید یکی از کابل ها cat5 بوده و دیگری cat6a! کابل های cat5 که قدیمی تر بوده و پهنای باند کمی را پشتیبانی می کنند، از نظر قیمت ارزان تر از سایر انواع کابل هستند.

علاوه براین، قیمت های ارائه شده برای این کابل ها با توجه به زوج تابیده بودن یا نبودن آنها نیز متفاوت خواهد بود.

 

 

 

قیمت کابل شبکه

 

 

 

 

 

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

اکسس پوینت

 اکسس پوینت

انواع اکسس پوینت :

اکسس پوینت ها به دو دسته خانگی و اداری تقسیم می شوند . در اکسس پوینت های خانگی ،قابلیت پوشش دهی پایین بوده و تعداد افراد کمی می توانند در آن واحد به اکسس پوینت متصل شوند . این موضوع در مدل های اداری متفاوت هست بوده و تعداد آنتن و پوشش دهی بالایی دارند . 

اکسس پوینت های وایرلس در شبکه ،  معمولا از دو باند فرکانسی (dual band) استفاده می کنند .

به بیان ساده تر ، اکسس پورنت ها از دو باند فرکانسی  2.4 و 5.8 گیگا هرتز  برای انتقال دیتا استفاده می کنند .شما می توانید با انتخاب یک اکسس پوینت وایرلس تک باند هزینهٔ کمتری را پرداخت نمائید .  البته پیشنهاد می شود در محیط های اداری  از اکسس پوینت های دو بانده استفاده نمائید .

این موضوع به افزایش پوشش دهی و کارائی شبکه شما بسیار کمک خواهد کرد . 

استاندارد های مطرح در خصوص اکسِس پوینت : 

اکسس پوینت های وایرلس از استاندارد 802.11 استفاده می‌کنند. در استاندارد 802.11 ، کیفیت پوشش دهی، امنیت، و سرعت وایرلس به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. نسخهٔ فعلی استاندارد فوق ، 802.11n می باشد .

در استاندارد 802.11n، از روش رمزنگاری WPA2  جهت افزایش  امنیت شبکه استفاده کرده و توان پشتیبانی دو باند در مواقع اختلال در سرعت، و پوشش دهی وایرلس تا 70متر، را دارد .

 فناوری وایرلس  802.11n با فناوری های وایرلس پیش از خود سازگار بوده و از تجهیزات مجهز به فناوری 802.11a، b، g  بدون هیچ مشکلی پشتیبانی می‌کند. 

 

 

 

 

اکسس پوینت

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

روتر میکروتیک

روتر میکروتیک

روتر میکروتیک به تجهیزات سخت افزاری تولید شده توسط برند شناخته شده mikrotik گفته میشود که وظیفه اصلی آن برقراری ارتباط بین چند شبکه داخلی و خارجی می باشد. از مهم ترین ویژگی های این روترها می توان به نصب و راه اندازی و کانفیگ آسان و قیمت ارزان و تنوع بالا در قابلیت های آنها اشاره نمود. آی تی شبکه؛ ارائه دهنده تجهیزات شبکه در ادامه به معرفی انواع مختلف روترهای میکروتیک اشاره نموده و قیمت و موارد مهم در خرید و فروش آنها را بررسی خواهد نمود.

 

روتر میکروتیک چیست؟

در راه اندازی شبکه های کامپیوتری، یکی از اصلی ترین کارها برقراری ارتباط بین چند شبکه در داخل یا خارج سازمان و اتصال شبکه های lan به اینترنت می باشد. برای این منظور به تجهیزاتی به نام روتر نیاز می باشد تا جدول مسیریابی برای هر یک از بسته های اطلاعاتی ایجاد و فرایند مسیریابی را در بین مبدا و مقصد انجام دهد. روتر میکروتیک به تجهیزاتی گفته میشود که توسط برند میکروتیک ارائه شده و نقش مسیریاب را در شبکه برعهده دارد.

علاوه بر مسیریابی، روترهای میکروتیک به دلیل ساختار پیشرفته ای که دارند و همچنین سیستم عامل بر پایه لینکوس آنها، قادرند به عنوان فایروال نیز عمل کنند. علاوه براین، این تجهیزات می توانند مدیریت بسیار خوبی برای پهنای باند ایجاد نموده و محدودیت هایی را بر هر یک از کاربران از نظر میزان مصرف اینترنت و سرعت و غیره اعمال نمود.

 

 

 

 

 

روتریکروتیک

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

پرده زبرا

پرده زبرا

 

پرده زبرا یکی از انواع مدل های پرده‌کرکره دار افقی محسوب می­شود که ساختاری دو لایه دارد.پرده زبرا را می­توان به صورت برقی و یا دستی تنظیم کرد. این مدل از پرده که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است دارای مدل های مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می­کنیم:

  • پرده زبرا دوبل: این مدل از دو لایه روی یکدیگر تشکیل‌شده و از جنس و تنوع بسیار بالایی نیز برخوردار است.لایه زیرین این مدل نازک تر از لایه رویی است. با نصب این مدل از پرده شما می‌توانید میزان ورودی نور به داخل منزل خود را در طول روز تنظیم کنید. بعلاوه می‌توانید از پشت این پرده به راحتی منظره بیرون را مشاهده کنید. این مدل از پرده زبرا کاربرد های زیادی دارد. برای مثال در هنگام شب می‌توانید از لایه ضخیم تر رویی استفاده کرده و حریم شخصی خود را بپوشانید.

  • پرده زبرا مدل شب و روز: این مدل از پرده زبرا امکان استفاده‌های متنوعی را فراهم می­کند. شما می‌توانید در طول روز از لایه نازک تر پرده برای انتقال بیشتر نور خورشید به درون منزل خود استفاده کرده و در هنگام شب از حریم خصوصی خوب محافظت کنید. در هنگام روز می‌توانید به صورت تک، از توری پرده استفاده کرده و آستر آن را جمع کنید. اما با فرا رسیدن شب می‌توانید با بهره‌گیری از لایه پشتی آن مانع از دیده شدن فضای داخلی از بیرون شوید.مدل روز و شب پرده زبرا این امکان را به شما می‌دهد که میزان ورودی نور  را به داخل منزل خود تنظیم کنید.

  • پرده زبرا مدل سیلوئیت: معنی سیلوئیت یعنی ضد نور. این مدل از پرده نوعی از پرده زبرا هست که از دو لایه تور مانند یا جنس حریر به شکل موازی و در کنار هم ساخته‌شده و در بین آن‌ها به صورت افقی یک لایه پارچه‌ای کشیده شده است که باعث شده شکلی شبیه به پرده ‌کرکره‌ای پیدا کند.در حقیقت نوع عملکرد پرده سیلوئیت از پرده کرکره آلومینیومی برداشته ‌شده. به این مدل از پرده زبرا، زبرای سه بعدی هم گفته می­شود. این نوع پرده سه مکانیزم حرکتی دارد.1. با بالا رفتن پرده و جمع شدن آن در قاب حداکثر نور وارد محیط ما می­شود.2.با پایین آمدن آن و باز شدنش از ورود نور کاملاً جلوگیری می­کند. 3.وقتی که پرده کاملاً باز است باکمی پیچاندن زنجیره پرده پنل های پرده از هم باز می­شوند و میزان نور ورودی قابلیت تنظیم پیدا می­کند.

  • پرده زبرا مدل ارسی: این مدل از زبرا همچون پرده شید عمل می­کند.اما تفاوت پرده شید با این مدل شامل: 1. در مدل شید پرده‌ها در هر ارتفاع و نقطه‌ای سایه روشن ایجاد می‌کنند اما مدل ارسی برای روشن شدن نیاز به پایین آمدن تا انتهای خود دارد.2. همچنین نور دهی پرده‌های ارسی بسیار معمولی تر است و بیشتر شبیه به مدل سیلوئیت است.

  • پرده زبرا مدل رومن: این مدل یکی از انواع جدید پرده زبرا می­باشد که از پارچه‌ای بدون آستر ساخته شده است.چین‌خوردگی این مدل برای آن است که در زمان جمع شدن به صورت منظم و دقیق روی هم تا شود.این نوع پرده بر عکس پرده‌های معمولی که به سمت چپ و راست حرکت می­کنند به سمت بالا حرکت کرده و تا می­شود.

 

 

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب

امروزه دیگر خانه‌ای پیدا نمی‌شود که از پرده برای اتاق‌هایش استفاده نکند.پرده اتاق یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراتیو داخلی منزل است که اندازه ، مدل و ضخامت و طرح های متنوع آن برای هر محیطی می‌تواند متفاوت باشد و علاوه بر تغییر مود و حال و هوای اتاق، ابزاری است برای جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به درون خانه، جلوگیری از ورود گرد و خاک به منزل، جلوگیری از ورود سر و صدای بیرون به داخل و... اما این موارد از خصوصیات مشترک پرده اتاق هستند و آنچه آن­ها را از یکدیگر متمایز می‌کند ، طرح و مدل ، جنس و ضخامت ، رنگ و جلوه آن‌هاست. در ادامه به انواع مدل های پرده اشاره می‌کنیم.

در اینجا پرده‌ها اتاق را به دو دسته تقسیم می‌کنیم

  1. انواع پرده اتاق با توجه به میزان نوری که از خود عبور می­دهند:

  • نوع پرده‌های اتاق که بیش‌ترین میزان نور را از خود عبور می­دهند. پرده‌هایی هستند که پارچه‌هایی نازک و شفاف دارند.

  • نوع پرده‌های اتاق که میزان متوسط نور را از خود عبور می­دهند.این پرده‌های از پارچه‌های نیمه شفاف از جنس کتان، ابریشم و نخ ساخته‌شده‌اند.

  • نوع پرده‌های اتاق که اصلاً نوری را از خود عبور نمی­دهند. مثل پرده‌های«شید» یا پرده‌های «کرکره­ای» که از جنس مخمل، بلک اوت و کرباس ساخته‌شده‌اند.

2.انواع پرده­ اتاق بر اساس طرح و الگوی آن‌ها

  • پرده اتاق ساده و بدون الگو که عموماً به صورت کرکره‌ای نیز هستند.

  • پرده­ اتاق طرح دار و گل‌دار با رنگ های متنوع، که عموماً برای اتاق‌خواب در نظر گرفته می‌شوند.

  • پرده­ها اتاق با انواع طرح های هندسی که برای اتاق‌خواب، پذیرایی و حتی گاهی پنجره آشپزخانه‌ها هم استفاده می­شوند.

  • پرده اتاق طرح راه‌راه برای اتاق‌خواب

  • پرده اتاق طرح داماسک که جلوه‌ای تجملی و لوکس به اتاق می‌بخشند

 

 

پرده اتاق خواب

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

پرده

پرده

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از پرده ارائه دهیم کم و بیش چنین تعریفی به ذهنمان می­رسد. پرده یک محصول بافتی است که قابلیت نرمش پذیری داشته و حائلی است میان فضای داخلی خانه و فضای بیرون.بسیاری از پرده‌ها از جنس پارچه بوده که از آن­ها جهت جلوگیری از ورود پرتوهای آسیب‌زننده خورشید،جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل خانه،ممانعت از خروج انرژی گرمایشی در فصل های سرد،استفاده می­شود.محل نصب پرده‌ها معمولاً در جلو پنجره‌ها است . امروزه پرده‌های مدرنی تولید می‌شود که امکان ورود نور را بدون جمع کردن کامل پرده برای شما فراهم می‌کنند.پرده از دیرباز تا کنون مورد استفاده مردم بوده است. شواهد نشان می­دهد که در شهر های باستانی روم و پمپی ایتالیا از پرده‌های ضخیم برای تقسیم کردن فضای اتاق‌ها استفاده می­شده است.امروزه نیز برای مجتمع های مسکونی و یا مکان های اداری نیاز به یک پوشش وجود دارد تا حریم شخصی ما را حفظ کند.

 

دلایل استفاده از پرده در منزل

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما از پرده در خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم. در ادامه این مطلب تلاش می­کنیم تا به برخی از مهم‌ترین دلایل آن اشاره‌کنیم:

  • پرده علاوه بر خصوصیات کاربردی نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد جلوه ، حال و هوا و مود کلی  منزل ما دارند.پرده باعث دوچندان شدن زیبایی اتاق ما می­شود و به همین دلیل در طراحی دکوراسیون منزل از آن به عنوان یک عنصر دکوراتیو استفاده می­شود.

 

  • یکی از دغدغه‌های مهم ما در خانه‌هایمان این است که چه میزان نور را وارد فضای خانه خود کنیم. استفاده از پرده، به خصوص پرده‌های مدرن امروزی باعث می­شود که ما بتوانیم در هر ساعتی از روز میزان نور ورودی به داخل منزلمان را کنترل کنیم و از انرژی خورشید به اندازه‌ای که می­خواهیم بهرمند شویم.

 

  • امروزه مدل های مختلفی از پرده در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با انتخاب هر یک از آن‌ها اندازه پوشش و حریم داخل خانه‌هایتان را مشخص کنید. پرده‌های شفاف، نیمه شفاف و ضخیم وجود دارد که با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید عایق و پوشش مناسبی برای حریم داخل منزل خود انتخاب کنید.البته پرده‌های شفاف از یک لایه آستری نیز برخوردارند که بایستی آن را پشت پرده شفاف نصب‌کرده و در زمان نیاز حریم منزل خود را بپوشانید.

 

  • انتخاب نوع و جنس پرده و پارچه آن با توجه به اینکه آن را برای چه فضایی می‌خواهید استفاده کنید، متفاوت است. مثلاً پرده اتاق نشیمن معمولاً بایستی از پارچه‌های ضخیم تر ( کرباس، مخمل) باشد و پرده‌های سبک تر( حریر و توری) برای اتاق‌خواب مناسب تر هستند.

 

  • یکی از عوامل ایجاد آرامش روانی و شادابی روحی هماهنگی و هارمونی میان اثاثیه منزل است. امروزه انواعی از پرده‌های کلاسیک و مدرن وجود دارد که هر کدام طرح‌ها و رنگ های مخصوص به خود را دارند و زمانی که در کنار دیگر اثاثیه منزل ما قرار می­گیرند، یک هماهنگی زیبا را بوجود آورده باعث ایجاد یک فضای لوکس، شیک و زیبا می­شوند.پس پرده در ایجاد یک دکوراسیون داخلی جذاب نقش اساسی دارد.

 

  • یکی دیگر از دلایل نصب پرده در منزل برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل منزل است. فرض کنید که اتاق شما پرده ندارد و پنجره‌ها نیز باز هستند. اگر طوفانی کوچک در بگیرد حجم زیادی از کثیفی و گرد و خاک وارد منزل ما می­شود اما وجود پرده به عنوان یک عایق محافظ در برابر ورود آلودگی عمل می­کند.

 

  • یکی از کاربرد های مهم پرده‌ها ،به خصوص پرده‌های ضخیم نقش آن‌ها در حفظ انرژی داخل و ممانعت از خروج آن از پنجره‌هاست. پرده‌های ضخیم در زمستان مانع خروج انرژی گرمایی شده و در تابستان سرمای داخل منزل را تا حدود زیادی حفظ می­کنند.

 

 

 

 

 

پرده

  • sama alamshahi
  • ۰
  • ۰

پرده پذیرایی

پرده پذیرایی

پرده پذیرایی یکی از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی منزل ما ایرانی‌هاست. انتخاب یک پرده، آن هم پرده عریض برای پنجره پذیرایی به عنوان یکی از بخش­های مهم خانه، نقش بسزایی در تغییر دکوراسیون بازی می­کند.می­توان گفت که یکی از ساده‌ترین و به صرفه‌ترین راه‌های ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل تعویض پرده‌ها می‌باشد.به این خاطر است که شما می­توانید با هزینه‌ای ناچیز،یک پرده نو خریداری کنید و پوشش یک سطح بزرگ از اتاقتان را به طور کل تغییر دهید.اما سؤال اینجاست که چه نوع پرده‌ای برای نصب در آن ناحیه بهتر است و باعث زیبا تر شدن فضا می­شود. در اینجا با اشاره به نکات مهمی در انتخاب پرده پذیرایی شما را در انتخاب بهترین پرده پذیرایی راهنمایی می­کنیم.

  • زمانی که بخش بالایی پرده به زیر سقف و یا قاب پرده می رود دیگر نیازی به والان نداشته و می‌توانید به سادگی آن‌ها را آویزان کنید.
  • باید بدانید که رنگ پارچه پرده‌ای که در زمان خرید دیدید الزاما همان رنگی نیست که در خانه می‌بینید.به همین جهت در زمان خرید پرده پذیرایی بایستی حتماً به نور فضای اتاقتان توجه کنید. توصیه می­شود برای خرید پرده در روز اقدام کنید تا رنگ‌ها به صورت واقعی به چشمتان بیاید.
  • اگر در پذیرایی شما دو پنجره کنار هم هست می‌توانید از دو پرده جداگانه استفاده کرده و فضای میانی آن‌ها را با بوفه، تابلو و هر چیز دکوراتیو دیگری بپوشانید تا زیباتر به چشم بیاید.
  • اگر پذیرایی شما داری دو پنجره با فاصله در کنار هم می‌باشد، شما می­توانید از یک پرده بزرگ یک تکه برای آن­ها استفاده کنید. این باعث می­شود که فضای پذیرایی شما بزرگ تر و با ابهت بیشتری به نظر برسد. البته شما می­توانید از یک پرده دو تکه استفاده کنید تا بتوانید هر دو پنجره را نیز باز کنید. و هنگام شستشو نیز زیاد به درد سر نمی‌افتید.
  • عمو ما از آستری برای ممانعت از تابش شدید و مستقیم نور آفتاب و همین طور برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخلی خانه توسط همسایه‌ها استفاده می­شود، اما باید به خاطر داشته باشید که اگر هیچ یک از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید بایستی از آستری استفاده کنید.به این خاطر که پس از تاریک شدن هوای بیرون اگر در زیر پرده توری یا حریر خود آستری سفید رنگ نصب نکرده باشید تیرگی فضای بیرونی پرده شما را از زیبایی می‌اندازد و آن را سایه‌دار می­کند.
  • از انداختن نقش های متنوع بر روی هم اجتناب کنید اگر تصمیم گرفته‌اید که از پرده‌های چند لایه استفاده کنید هر دو پارچه ضخیم و حریر را نقش دار انتخاب نکنید تا زیبایی ظاهری پرده­هاتان از بین نرود و اصطلاحاً باعث شلوغی نشود.
  • چنانچه قصد دارید از پرده رنگی در محیط پذیرایی خود استفاده کنید،رنگ پارچه را از رنگ های بکار رفته در محیط دکوراسیون پذیرایی خود به عاریه بگیرید.
  • این نکته را به خاطر داشته باشید که مدل و پارچه انتخابی برای پرده بایستی با نقش و سبک کلی دکوراسیون شما هماهنگی و هارمونی داشته باشد.
  • حتی اگر پنجره اتاق پذیرایی شما قدی نیست، باعث نمی­شود که شما پرده‌ای با همان ابعاد بکار ببرید، شما می‌توانید برای این نوع پنجره‌ها نیز از پرده‌های بلندِ قدی استفاده کنید تا فضای محیط پذیرایی را بازتر و بزرگ‌تر به نظر آورد.

 

پرده پذیرایی

 

  • sama alamshahi