Gold

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

رفو فرش

رفو فرش

رفو فرش یعنی ترمیم و تعمیر آسیب های به وجود آمده بر روی الیاف و تار و پودهای انواع فرش و قالی. این یک امر طبیعی است که هر وسیله ای پس از مدتی استفاده خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد به خصوص وسیله ای مانند فرش که یک زیر انداز است و دائما روی آن رفت و آمد می شود. زمانی که یک وسیله خراب می شود آن را نزد یک فرد متخصص میبرند تا تعمیرش کند، زمانی که فرش آسیب می بیند و پاره می شود نیز باید آن را نزد فرد متخصص در زمینه فرش ببرند تا کار تعمیر فرش را انجام دهد.

پس رفو فرش کار هر شخصی نیست و فرد باید تمام روش های بافت فرش را به صورت کامل آموزش دیده باشد تا بتواند با توجه به روش بافت و نوع گره های فرش آن را رفو کند.

 

رفوگری فرش ماشینی

بنا به دلایل مختلفی مانند شستشوی نامناسب، استفاده از مواد شوینده نامناسب، عدم احتیاط به هنگام حمل و نقل و … ممکن است فرش ماشینی دچار آسیب و پارگی شود که در این صورت نیاز به رفو دارد. رفو فرش از ورود آسیب های بیشتر به فرش جلوگیری می کند و همچنین با این کار فرش شما مانند روز اول سالم و نو می شود و دیگر نیاز به صرف هزینه اضافه برای خرید یک فرش جدید نخواهید داشت.

رفو فرش ماشینی به چند صورت انجام میگیرد:

  • اگر شیرازه ها یا ریشه های فرش آسیب دیده باشد رفوگر آنها را تعمیر می کند که به آن تعمیر ریشه و شیرازه فرش گفته می شود.
  • اگر فرش پوسیده شده باشد و همین موضوع سبب پارگی آن شده باشد نیز رفوگر قسمت های پوسیده و پاره شده را ترمیم و تعمیر می کند.
  • اگر چله و نخ های چله فرش دچار آسیب شده باشد نیز رفوگر با روش های مختلفی چله فرش را ترمیم می کند تا از پیشرفت آسیب و رسیدن به گره ها و تار و پود فرش جلوگیری کند.
  • اگر قسمتی از فرش دچار سوختگی شده باشد نیز نیاز به رفو خواهد داشت که این مورد روش خاص خود را دارد و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تمام این موارد رفو فرش امروزه توسط قالیشویی های مجهز نیز انجام می شوند

 

 

رفو فرش

 
  • ۰۰/۰۸/۱۲
  • sama alamshahi

رفو فرش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی