Gold

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

تعمیر ریشه فرش

تعمیر ریشه فرش

همانطور که میدانید فرش بر روی چله بافته می شود، یعنی الیاف در هم تنیده محکمی که گره های فرش بر روی آن زده می شود. زمانی که کار بافت فرش به اتمام می رسد این چله ها را کمی بالاتر از آخرین ردیف گره ها میبرند و در آخرین ردیف گره های فرش، آن را چند ردیف می بافند و محکم گره میزنند تا از تار و پود فرش محافظت کند و مانع از جدا شدن الیاف فرش شود. نام این قسمت از چله فرش که در دو سر فرش مشاهده می شود ریشه فرش است که نقش بسیار مهمی در سلامت فرش دارد و در صورت خرابی و پوسیدگی آن ممکن است به کل بافت فرش آسیب برسد. پس اگر ریشه فرش شما آسیب دیده است، قبل از خراب شدن کل فرش بهتر است به افرادی که کارشان ترمیم و تعمیرِ ریشهِ فرش است مراجعه کنید.

اکنون که متوجه شدید ریشه فرش چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد، به سراغ چیستی تعمیرِ ریشهِ فرش میرویم. تعمیرِ ریشهِ فرش یعنی بازسازی و نوسازی ریشه فرش پوسیده شده که توسط فرد متخصص انجام می شود. در تعمیر ریشه فرش از الیاف محکمی استفاده می کنند و آن را در آخرین ردیف گره های فرش محکم می کنند تا باعث منسجم شدن تار و پود فرش شود و از خرابی فرش جلوگیری کند به عبارت دیگر در این عمل از ابتدا برای فرش شما یک ریشه می بافند، گاهی بر روی ریشه قبلی و گاهی ریشه قبلی را جدا می کنند و ریشه جدید را در محل آن می بافند.

 

 

 

تعمیر ریشه فرش

 

  • ۰۰/۰۸/۱۲
  • sama alamshahi

تعمیر ریشه فرش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی